Pogosto zastavljena vprašanja
V nadaljevanju si lahko preberete odgovore na naketera najpogosteje zastavljena vprašanja povezana s prodajo podjetja, posla, obrti,…
Za ogled posameznega odgovora z miško kliknite na vprašanje.
Proda se lahko tudi podjetje, ki posluje z izgubo. Potrebno je poiskati razloge za negativen rezultat in zdravi del posla ločiti od nedonosnega dela. Na ta način prodamo del posla, ki lahko posluje samostojno in novemu lastniku prinaša donose.
Podjetje je vredno natanko toliko, kolikor je kupec pripravljen zanj plačati. Najpogosteje se cena izračuna na podlagi prihodnjih donosov. Največja napaka, ki jo prodajalci pogosto delajo pa je, da vrednost svojega podjetja ocenjujejo glede na čas in trud, vložen v podjetje. Zapomnite si, vaš čas in trud sta del zgodovine, kupcu pa je pomembno le kaj bo od posla imel v prihodnosti.
Pred pričetkom prodaje je potrebno finančne izkaze prilagoditi za namen prodaje. Šele pravilno prilagojene vrednosti so podlaga za vrednotenje podjeta.
Kupce za podjetje največkrat najdemo med konkurenti, dobavitelji, kupci ali celo med zaposlenimi in managementom. Vendar previdno, še predno pričnete s trkanjem na vrata se zavedajte, da informacija, da je vaše podjetje naprodaj lahko vpliva na vse omenjene interesne skupine in s tem tudi na vrednost podjetja.